EGYOLDALÚ SZERZŐDÉSBONTÁS (CSERE ÉS VISSZATÉRÍTÉS)
A távollevők között kötött szerződést kötő vásárlónak joga van indoklás nélkül egyoldalúan felmondani a szerződést 14 napon belül. A 14 napos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a megvásárolt terméket a vevő vagy az általa megjelölt harmadik személy, aki nem szállító/fuvarozó, átvette.

Ha a megrendelt termék valamilyen okból nem felel meg Önnek, és vissza kívánja küldeni, ezt megteheti úgy, hogy postai úton (ajánlottan) elküldi nekünk a terméket, és kitölti az alábbi űrlapot. A termék kézhezvétele után a pénz visszakerül az Ön számlájára 14 napon belül, a szállítási költség levonásával. Ha cserét szeretne, küldje vissza a terméket postai úton, és tüntesse fel a csomagban, hogy melyik terméket szeretné cserélni. A visszaküldés költségét a vásárló viseli.

A DPD-vel együttműködve kedvezményes áron vásárolhat címkéket. További információkat a következő linken talál: https://prolata.hu/termekcsere/.

Az egyoldalú szerződésbontásról szóló értesítés átvételét haladéktalanul e-mailben visszaigazoljuk.

Amennyiben a vevő él visszaküldési jogával, a visszaküldés költségeit viseli, és az árut 14 napon belül vissza kell küldenie (a Fogyasztóvédelmi Törvény 77. cikkelye alapján). A vevő viseli az áru értékcsökkenésének költségeit is (pl. felbontott csomagolás, elveszett dokumentáció és alkatrészek, sérülések, az áru használata stb.), kivéve, ha ez szükséges volt az áru természetének, tulajdonságainak és működésének megállapításához.

A fogyasztóvédelmi törvény 77. cikkelyének 5. bekezdése alapján a vevő felelős a vásárolt áru kezeléséből eredő értékcsökkenésért.

Az eladó meghatározza a visszatérítési feltételeket és az áru értékcsökkenésének százalékos mértékét. Az eladó nem fogadja el az áruk visszaküldését, ha azok nem az eredeti csomagolásban, minden kiegészítővel együtt kerülnek vissza, ahogyan azt a szerződésben meghatározták. Ha az eladó sérüléseket vagy használati nyomokat talál, nem fogadja el az áru visszaküldését, vagy meghatározza az értékcsökkenés mértékét.

Az eladó tájékoztatja a vásárlót az egyes termékek sajátos jellemzőiről, mint például a drónok, kamerák és egyéb eszközök esetében, ahol a termék működésének ellenőrzése csak a termék kezelésével lehetséges. Emiatt az eladó nem tudja visszatéríteni a teljes vagy részleges vételárat, ha a visszaküldés oka a működés ellenőrzése, mivel a termék állapota visszafordíthatatlanul megváltozik.

A vevő köteles a termék jellemzőit megtekinteni, amelyek az eladó weboldalán találhatók.

Ha az áru átvételekor a csomagolás sérült, a vevő köteles elutasítani a csomag átvételét, és visszaküldést kérni az eladónak. Ellenkező esetben úgy tekinthető, hogy a vevő sértetlen csomagolásban vette át az árut.

A termék kibontásakor a vevő köteles gondosan eltávolítani a csomagolást, hogy a lehető legkevesebb sérülést okozza, mivel a sérült csomagolás csökkenti a termék értékét.

Ha a termék látható sérüléseket mutat, a vevőnek haladéktalanul értesítenie kell az eladót, és vissza kell küldenie a terméket használat nélkül, mivel a további kezelés csökkenti a termék értékét.

Ha a termék nem mutat látható sérüléseket, a vevő köteles megvizsgálni a termék természetét, tulajdonságait és funkcionalitását. Ha a vevő hibát észlel, haladéktalanul értesítenie kell az eladót, és vissza kell küldenie a terméket használat nélkül, mivel a további kezelés csökkenti a termék értékét.

Az árut a következő címre küldje vissza: I.B.M. Value j.d.o.o., Mlinska 138, 31000 Osijek.

FELELŐSSÉG A TERMÉKHIBÁKÉRT / PANASZ
Az eladó felelősséget vállal az általa értékesített termékek hibáiért, összhangban a Horvát Köztársaság hatályos jogszabályaival, különösen a Kötelező Kapcsolatokról szóló Törvénnyel.

A Fogyasztóvédelmi Törvény értelmében nem lehet visszaküldeni olyan terméket, amelyet a vevő saját igényei szerint készített (a Fogyasztóvédelmi Törvény 79. cikkelyének 3. bekezdése).

A megrendelt termékeket úgy csomagoljuk, hogy azok ne sérüljenek meg a normál szállítási / kézbesítési folyamat során.

Ha a csomag szállítás közben megsérült, a sérülések a csomag átvételekor láthatók, és javasoljuk, hogy a vevő ne vegye át a csomagot. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy mielőbb ellenőrizhessük a csomag állapotát, és küldhessünk egy új csomagot.

Ha a csomag átvételekor látható hibák vannak a terméken, a vevő nem köteles átvenni a kézbesített árut, elutasíthatja az átvételt, és nem viseli a szállítási költségeket. Úgy tekinthető, hogy a vásárlók által átvett termékek nem mutattak látható hibákat. A vevő a termék hibáival kapcsolatos panaszait a Kötelező Kapcsolatokról szóló Törvény rendelkezései alapján a megadott határidőn belül és a meghatározott okokból jogosult benyújtani. A vevő írásbeli panaszt vagy kifogást küldhet az eladónak a ibmvalue@gmail.com e-mail címre "Panasz" megjegyzéssel.

Az eladó a panaszt akkor tekinti jogosnak, ha a termék vizsgálata azt mutatja, hogy a panasz megfelel a Kötelező Kapcsolatokról szóló Törvény és a Fogyasztóvédelmi Törvény előírásainak. Ebben az esetben a terméket kicserélik, vagy a teljes kifizetett összeget visszatérítik a panasz beérkezésétől számított 15 napon belül. Ha az eladó megállapítja, hogy a panasz nem jogos, a vásárlót 15 napon belül értesíti a panasz beérkezésétől számítva.

GARANCIA ÉS SZERVIZEK (folytatás)
Amikor a vásárló garanciális jogokat érvényesít, és ha az a garanciajegy alapján jogos, az eladónak e-mailben jelezheti a panaszt a jelen feltételekben megadott e-mail címen, vagy írásban az eladó székhelyének címére elküldve. Ezekben az esetekben az eladó felveszi a kapcsolatot a vásárlóval, vagy a vásárló bármelyik üzletünkben is benyújthatja a garanciális igényét.

AZ EURÓPAI UNIÓ ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORMJA
Az Európai Unió egyedi szabályozása lehetővé teszi, hogy 2016. február 15-től az EU egész területén az online vásárlásokkal kapcsolatos vitákat az ODR platformon keresztül rendezzék, amelyhez itt férhet hozzá.

Ez azt jelenti, hogy ha bármilyen problémája merül fel egy online vásárlással kapcsolatban az EU-n belül (pl. hibás termék, csere lehetetlensége stb.), akkor panaszát egyszerűbb módon nyújthatja be a fent említett linken.

Az ODR platformot mind fogyasztók, mind kereskedők használhatják, és panaszt az EU 23 hivatalos nyelvének bármelyikén be lehet nyújtani.